Alla inlägg under maj 2010

Av Yrsa - 20 maj 2010 17:21

Idag står matte högt i kurs. Hon skyndade sig hem från jobbet, bytte kläder och så åkte vi till stugan. Underbart. Tog mig några dopp i havet, myste med mormor och morfar som var där när vi kom dit. De hade krattat massor så matte blev jätteglad. Sen låg jag och matte på bryggan och bara mådde gott i solen en bra stund. Nu ska jag vila sen ska vi ut på golfbanan har jag hört. /Yrsa


  

Fika med mormor och morfar på stugan.


  

Morfar är alltid beredd att klia mig en stund.


  

Jag tror mormor försöker dra in sin mage lite....haha.


  

Mys på bryggan!

Av Yrsa - 19 maj 2010 20:55

Igår var jag och husse ute och traskade på golfbanan och jag åt en hel fisk. Nä jag fångade den inte, den låg på land. Husse tyckte jag var rätt så äcklig och trodde jag skulle kräkas senare - men än har jag inte gjort det.


Idag när matte kom hem ville hon att jag skulle vara ute med henne när hon krattade i 26 graders värme. Det kunde hon glömma. Jag låg inne i stället. Men nu ikväll har vi varit ner till vår båthamn och badat (fast det var bara jag som badade) - härliga tider.


        

Av Yrsa - 18 maj 2010 11:19

Oj vilken resa vi har haft. Vi har åkt genom hela Sverige och tillbaka, 308 mil blev det. Jag har varit som en ängel i bilen, sovit en stund, tittat en stund, träffat MASSOR av hundar och människor. Idag blir det mest bilder från vår resa, det blir måååååånga bilder så ni ser vad jag har varit med om./Yrsa


  

Första övernattningen i Söderhamn. Jag fick ligga i mattes säng för hon var rädd för råttor. Haha - fram för mera råttor och möss.


  

Matte vet inte hur man vänder på foton så det får bli så här. Det är är Cilla, hon tyckte inte riktigt om mig så vi var hela tiden på lagomt avstånd.


  

Det här kallas tydligen får, matte säger att jag är en stadshund som aldrig varit på landet. Huja lite obehaglig tyckte jag den var.


  

Vi var hos lillhusse Johan i Växjö några dagar. Jag fick sitta ute med Johan medan matte och husse shoppade glas.


  

Sen ner till min uppfödare. Här nosar jag på min mamma. Jag fick träffa en massa golden här - jättekul.


  

Min pappa Candy, matte och husse tyckte han var jättesnygg.


  

I den här kyrkan konfirmerades min mattes morfar, Brokind i Linköping.


  

Wow, äntligen fick jag träffa Nisse. Jag tror vi ska flytta ihop så småningom och bilda familj.


  

Nisse lärde mig att rulla mig i gyttja.


  

Usch - lite blöt blev jag av Nisse. Blundar så jag slipper få det i ögonen.


  

Men det var ganska kul, jag är lite mer försiktig så jag doppade försiktigt ner nosen medan Nisse.......


  

....la sig hela han i vattnet.


  

Nisse är som mig säger matte - men hon gillade honom.


  

Ja ni ser ju själva. Nisse är hos matte och jag kollar in katten - det var spännande.


  

Alltså lite kär blev jag. Tack Petra och Nisse för en trevlig eftermiddag och god mat - det gör vi om.



  

Sista natten på vår resa bodde vi Rimbo - med hunden Zacke. Jag är helt slut efter alla hundträffar på vår resa.


  

Zacke och jag var ner till vattnet i går.


  

308 mil senare, igår 02.00 var vi hemma och solen började stiga upp.




Av Yrsa - 14 maj 2010 18:15

Nu har matte fått låna Johans dator för att kunna hjälpa mig att blogga. Det är inte alls lätt från mobilen. Idag tog jag och matte en sovmorgon - till halv tolv. Husse och Johan var och spelade golf. Sen for vi till glasriket och jag fick vara med hela tiden, ibland satt jag utanför med matte, ibland med husse och ibland med Johan - det var kul att titta på alla människor och hundar. När vi kom hem var jag (som vanligt) jätte hungrig så jag slet ut painrichen ur påsen och började äta, men de tog av mig den. Då tog jag och snodde en stor potatis - men den fick jag inte heller behålla. Jag är ju jättehungrig jämt. Imorgon ska vi till min uppfödare och hälsa på - det ska bli jättekul. Sen vänder vi kosan norrut igen. /Yrsa (några foton blir det inte för det klarar inte matte av).

Av Yrsa - 13 maj 2010 22:42

Matte ÄR LITE DÅLIG PÅ ATT BLOGGA FRÅN SIN MOBIL DESSUTOM BLIR DET BARA STORA BOKSTÄVER. MEN VI SKRIVER I ALLA FALL VI ÄR NU FRAMME HOS JOHAN I VÄXJÖ. JAG HAR ÅKT BIL I 125 MIL. DET HAR GÅTT JÄTTEBRA. MATTE O HUSSE TYCKER JAG ÄR SÅ DUKTIG. IGÅR ÅT VI MIDDAG HOS HUSSES MAMMA I SUNDSVALL SEN ÅKTE VI TILL SÖDERHAMN O SOV I EN STUGA O JAG FICK SOVA I MATTES SÄNG FÖR HON VAR RÄDD FÖR RÅTTOR (SOM INTE FANNS dÄR). SEN HAR VI HÄLSAT PÅ HUSSES SYSTER, HÖGTORP OCH NU ÄR VI ALLTSÅ I VÄXJÖ. IMORGON SKA VI INTE ÅKA BIL UTAN Ta DET LUGNT. OM MATTE KLARAR AV DET KOMMER DET NOG ETT FOTO OXÅ!/YRSA


Av Yrsa - 12 maj 2010 17:38

Av Yrsa - 11 maj 2010 21:54

Ikväll har vi varit och kastat en massa skräp - en full släpvagn med grejor - tänk vad mycket man samlar på sig. Imorgon ska matte åka in till Röda Korset och lämna hur mycket böcker som helst, hela bilen är full (hoppas jag ryms). Sen tog vi en tur på golfbanan, det var blött men nästan snöfritt och jag sprang som jag aldrig gjort förr. Husse skulle som vanligt ner i dikena och söka golfbollar - matte blev less på honom och gick - men jag stannade kvar - fast jag gick inte ner i diket. Men sen blev det badning av mig när vi kom hem för imorgon ska vi åka söderut på bilsemester och då måste jag vara fin och lukta gott säger matte och husse. På nervägen ska vi hälsa på Johan i Växjö, min hundmamma och hundpappa i Skåne och på vägen upp igen är det ju Nisse, hoppas jag inte har hunnit skita ner mig innan dess. Jens ska bo och vakta huset och kanske Ullis och Jocke och Moncho också bor här. Bara inte Moncho äter på mina leksaker - jag kanske ska gömma dom innan jag far. Jag tror han tar sig friheter när jag inte är hemma. Det blir nog väldigt lite bloggande nu på några dagar för jag tror inte matte klarar av att blogga från sin nya telefon. Men vi ska läsa era bloggar - för det klarar vi av i alla fall. Ha det skönt i solen - det ska vi ha!/Yrsa


  

Husse i diket på golfbanan och jag käkar pinnar - matte är på väg hem (hon är less).


  

Nybadad och fin - men jag blir ju så himla lockig när jag badar - Nisse kanske tror jag har permanentat mig.


  

Mys med husse efter badet.

Av Yrsa - 10 maj 2010 20:55

Vi har just kommit hem efter att ha gjort MH (mentalbeskrivning). Det var jättekul! Jag var jätteduktig sa matte - det är många moment som ingår och vi var nöjda efteråt. Det enda som matte muttrade om - var att istället för att leka med figuranten, jag sprang fram till henne och lekte en stund men jag hade tidigare upptäckt en äng där det fanns råttor (möss) och dit återvände jag då och då under testet för det var mycket roligare än att leka med en tråkig figurant haha. Skämt åsido så var det kul. Det blir många bilder därifrån idag. Jag är en mycket trevlig och social hund. Men det visste jag ju redan./Yrsa


  

Här är vi på väg. Mycket att lukta på när man är på Bruks.


  

Man fick känna och klämma på mig utan problem.


  

Tänderna visade jag glatt när dom ville se dem.


  

Här ska jag jaga nånting..... och jag sprang som en tok efter den.


  

Men när vi var klar ville jag til ängen - ser ni hur matte får jobba för att jag ska komma.


  

Matte stod som en stenstod - trist tyckte jag och ät gräs istället. Men jag var lugn och rofylld (men HUNGRIG).


  

Huja, ja ni ser ju själv vilken skakig bild. Husse som stod bakom kameran måste ha blivit skiträdd så skakig som bilden är. Men jag gick fram till overallen efter ett tag.


  

Inga problem  här inte - nu vandrar vi hemåt.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards