Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Yrsa - 9 maj 2010 18:10

Det blev stugan i helgen. Vi åkte dit på fredag kväll, och kom hem i eftermiddag. Fredag blev det en liten skogspromenad och jakt på en fasan. Nej, jag fick inte jaga, men matte smög iväg och fotade den. Sen myste vi bara på i stugan. Matte var inte jättelycklig på lördag morgon, jag har börjat sova länge de senaste månaderna men inte på stugan inte. Kl 6 tyckte jag det var dags att stiga upp, det var ohyggligt varmt inne i stugan för solen låg på och vi hade glömt dra ner rullgardinerna. Puh. Till slut fick jag upp husse (det är inte lönt med matte). Matte drog sen iväg till Brukshundsklubben - UTAN MIG - snacka om att jag blev sur, hon skulle kolla in nån hon kände. Men jag och husse klarade oss bra utan henne. På eftermiddagen gick vi vår vanliga runda på stugan, det tar över en timme och jag får springa lös i skogen. Det är jätteroligt. Men ingen fasan såg jag till - synd. Imorse steg jag upp kl 6 igen. Matte var skit-sur, hon vägrade kliva upp, inte förrän kl 8 fick jag mat. Jag var mest hungrig och nödig. Sen fyllde vi vår släpvagn med en massa saker som vi ska slänga och sen drog vi hemåt. Jättehärligt väder med gassande sol har vi haft - jag tycker matte är lite röd i fejan. Nu ska vi grilla och Moncho med familj kommer hit, ingen rast och ingen ro. /Yrsa


  

Ser ni fasanen bredvid trädet.


  

Lite trött efter spring i skogen.


  

Jag ligger lämpligt till om husse tappar nån bit när han lagar mat.


  

Ganska mycket snö kvar.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards