Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Onsdag

Av Yrsa - 28 oktober 2009 20:49

Idag har det varit rätt så kallt. Men fortfarande lyser snön med sin frånvaro. Fotografering blir inte riktigt heller så bra i mörkret. Det är mörkt när matte kommer hem - trots att hon slutar tidigt. I eftermiddag när vi gick vår promenad så var det jättevackert på himlen. Matte hade inte med sig kameran så hon drog fram mobilen och fotade med den. Inte vet jag hur eller vad hon gör. Alla bilder är jättesuddiga. Det ser ju ut som om hon har skakat mobilen för fullt när hon fotade, så de bilderna lägger jag INTE in. Vi tar några andra från dagen i stället. Ikväll har matte och jag städat - husse är i Tyskland. Sen spelade matte piano jättelänge, det var länge sen hon gjorde det. Men när hon börjar så slutar hon ju aldrig, jag fick rätt så ont i öronen till slut. Nu ska jag gå och mysa med matte för nu har hon äntligen satt sig ner en stund. Ha en skön kväll det ska jag! Puss/Yrsa

  

När matte kom hem idag satt jag så här - med benet i mun. Ser ut som en dålig cigarr!


  

Inga snöbilder ännu, men rätt så kyligt ser det ut va. Det är jag som är den vita pricken längst bort i bild.

 
 
Classy

Classy

28 oktober 2009 21:01

Nemen, vilken sötnos! :) Haft en bra dag?
Va gärna med i min veckans blogg tävling som jag har just nu :)

http://nathaliesjobeck.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

28 oktober 2009 21:10

jag var och plingade på dörren idag, var ute och gick och tänkte de se hur tapetseringen blev. Om du är sugen på en cigarr Yrsa så har Lars!!

 
Ullis & Blue

Ullis & Blue

29 oktober 2009 14:10

Hej hopp!

Jamen då kan vi ses nästa onsdag istället. Jag hör av mig till Jennie (med Belona) för jag tror att hon var sugen på att vara med så får du ha koll på Ewa ;) Här är mitt telefonnr:
070-57 67 033

Ha det gott så länge!

http://www.blueberryboy.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards