Alla inlägg under augusti 2009

Av Yrsa - 6 augusti 2009 22:18

Wow vilken kväll det blev. Vi hade födelsedagsmiddag för Johan och Björn som fyller 19 år imorgon och Jens, Ullis och Jocke kom. Sen kom Torsten och hans matte och husse. Vi busade i flera timmar och kom in alldelens svarta - för jag visade Torsten var man kunde gräva stora gropar på vår gräsmatta - det tyckte han var jättekul. Matte har inte sett groparna ännu - men hon anar - sen hon såg hur vi såg ut på tassarna. Torsten blev lite rädd för min nya apa - ni vet den som skriker och flyger. Undrar om han är en liten fegis!!!

Torstens husse och matte.

Jag luktade lite på Torsten.

Sen sov vi en stund.... haha trodde ni va - vi bara låtsades!

Full rulle hela tiden - visst ser vi lite otäcka ut (framför allt Torsten).

Av Yrsa - 6 augusti 2009 11:05

Igår var det en lugn kväll - promenad som vanligt. Fortfarande har vi varmt ute. Nu har husse varit ut md mig två morgonar. Det brukar vara matte som gör det. Men jag tycker faktiskt det är roligare att gå ut med husse på morgonen. Han är mer alert! Matte är så himla trött på morgonen så det händer inte så mycket mer än att gå. Jag brukar att få ett ben när de lämnar mig på morgonen - men imorse vände jag bort huvudet när jag skulle få benet. Jag fattar ju att jag ska bli ensam hemma då så jag tänkte, om jag inte tar benet så kanske de inte åker.... men de åkte ändå och då tog jag benet.  Matte har börjat trixa och fixa med sina foton igen - jag lägger in ett foto av hennes alster.

Stilstudie av mig i min nya korg. Man kan ligga på många olika sätt, tugga lite på den och dra in kottar i den. Men sova i den.... det har jag inte gjort ännu.


Ser ni blåbärsfläckarna på nosen, syns himla väl när man är en ljus hund.

Av Yrsa - 4 augusti 2009 17:02

I dag tror jag att jag har födelsedag. Matte kom hem och hade en ny korg med sig - en som jag faktiskt ryms i, en massa ben, ett nytt halsband (jag har växt ur det gamla) och en APA SOM SKRIKER. Jag släpper den aldrig, matte och husse börjar få ont i öronen av den - men jag tycker bara den är jättekul. Ibland går jag och lägger den i min nya korg. Den flyger också om man vill det. Det känns som om jag har födelsedag idag. Jag hoppas matte gör om det där flera gånger./Yrsa

En ny fin korg som jag faktiskt ryms i!

Min nya skrikande, flygande apa.

Den skriker när jag springer med den.

Av Yrsa - 3 augusti 2009 21:57

Jaha, så var det vardag igen. Lite trist tycker jag det är. Jag visste ju inte att Björn och Johan var hemma idag - så jag tog och skällde en stund - sen berättade Björn för matte och husse att jag hade skällt. Men jag slutade faktiskt när ingen kom. Vi har just kommit in från en kvällspromenad - det blir många bilder idag för matte och husse hade för en gång skull kommit ihåg kameran på vår promenad. Jag var lite "yrslig" idag - man heter väl inte Yrsa för intet. Men till slut gick det ganska bra. Tänk så fort jag springer iväg för långt så - poff - är matte och husse alltid borta. Jag har ett väldigt jobb att hitta igen dom. Varmt har vi fortfarande - som värsta högsommar. Härligt! /Yrsa

Fot med husse - det går ganska bra.

Här har vi hittat en gren att släpa på.

Yippie - jag hittar godis på stenarna jag klättrar upp på.

Här går jag faktiskt lös OCH fot i skogen.

Kontakt!

Typiskt matte - här ska hon tala om för husse hur han ska göra med kameran. Tror ni han bryr sig?

Nästan hemma - fint va?

Av Yrsa - 2 augusti 2009 17:36

Igår drog jag och matte till stugan - husse skulle spela golftävling. Va skönt vi hade det. Jag badade, vi var ute på vår långrunda. Matte lärde mig hur man plockar blåbär, fast jag gör det med nosen, jag blir blå över hela ansiktet och faktiskt på ryggen också. Matte fattar inte hur jag bär mig åt. Matte har lärt sig en bra konst, eller talang ska man kanske kalla det - "att göra ingenting", jag lovar er att det är hon kanonbra på. Hon kan sitta på bryggan och göra ingenting, i dag satt jag och hon tillsammans och gjorde ingenting längst ut på bryggan. Husse kom sent igår kväll men idag var det golftävling igen så jag och matte fick klara oss själva. Kanonvarmt ute. Jag badade många gånger men matte är less på att lägga in "bad-bilder" på mig så det blir inga såna idag. Nu hoppas jag snart att jag får lite käk. /Yrsa

Sitter helt stilla i köket på stugan och hoppas att jag ska få något bara jag ser gullig ut?

Men snälla matte - ser du inte att du måste ge mig någonting?


Matte har gjort dekorationer i stugan - jag hjälpte henne..... men jag tyckte inte hon såg jätteglad ut då.

Står i soffan på stugan och väntar på att husse ska komma.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards