Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Yrsa - 10 augusti 2009 11:32

Om ni undrar varför fotot på damerna på bryggan som jag la dit i går ser lite konstigt ut är det bara för att jag försökte vara snäll. Jag tänkte att om jag drar ihop fotot lite så blir damerna eller tjejerna jättesmala, men jag lyckades inte riktigt. /Yrsa

Av Yrsa - 10 augusti 2009 11:11

Matte har forskat lite och hon tycker det stämmer det där med mitt namn och min personlighet. Vad tror ni?


Yrsa är ett kvinnonamn med fornnordiskt ursprung med betydelsen "den yra, den vilda". Namnet är mycket ovanligt. 

Yrsa Placering på namntoppen 2008: Inte i topp 100

Namnsdag: 21 Oktober

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 336

Antal män med namnet i Sverige: 0  

Kommunstatistik kvinnor

Kommun Antal bärare

Gällivare 1

Luleå 1

Kiruna 1

Boden 1  


Jag är ensam i Piteå att heta Yrsa - men undrar..... hur många hundar som heter det?

Av Yrsa - 10 augusti 2009 09:52

I morse gjorde jag något kul. Jag och husse var på morgonpromenad och då hörde jag något i vassen så jag stack som en raket. Ut i vattnet och jagade änder. Husse såg inte var jag tog vägen, jag var inne i vassen, ute ur vassen, tog nästan en sväng på golfbanan. Husse var inte glad, jag lyssnade inte, jag bara försökte få tag på änderna. Jag lovar att jag var blöt, husse var också blöt (om skorna). Till slut kom jag och jag var lite skamsen - jag gick jättefint fot hela vägen hem. Jag hörde husse sa åt matte att "nåt ben får hon inte idag", men se jag fick ett innan de for på jobbet i alla fall, av matte. /Yrsa

Åska på himlen i går kväll.


Lite blöt blev jag när jag jagade änder, jag luktar sjögräs säger matte!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards