Alla inlägg under november 2011

Av Yrsa - 8 november 2011 18:37

Inget har hänt idag - förutom att jag har varit hos mormor och morfar - vilket som vanligt är jättekul.


Men i övrigt..... ja ni ser väl på bilderna nedan:


UTE PÅ GÅRDEN IDAG:


Ibland springer jag åt höger...


...ibland springer jag åt vänster...


...ibland är jag bland träden...


...ibland rör jag mig fortare än vad kameran fixar - visst har jag kul haha - jag har åtminstone en gård där jag får vara hur ofta jag vill och nästan göra vad jag vill!        

Av Yrsa - 7 november 2011 15:27

Idag har det varit en rätt så vanlig måndag. Matte skulle egentligen varit hemma och pluggat men var tvungen att åka på jobbet några timmar - då vaktade jag huset - fast jag ska erkänna att jag sov mest hela tiden. En promenad i det som vanliga gråa och trista vädret - NU VILL VI HA SNÖÖÖÖÖÖ. Glömde lägga in några bilder från i helgen - de kommer här. Ha en bra måndag - trots att måndagar är rätt så trista./Yrsa


Haha den här bilden gillar jag - matte är skit-arg och försöker få rengöra sina handskar - som har varit i min mun och då kan ni ju bara gissa vad det är på dem :-)


Björne och jag sticker när matte är så där sur!   

Av Yrsa - 6 november 2011 20:24

Hela helgen har det varit regnigt och blött och grått ute - men vi har trotsat vädret varje dag och faktiskt mått ganska gott ute. I fredags var vi ute på en tur i skogen och jag tog och åt något (som man inte ska äta säger matte) - hon fick gräva ur det där (som jag inte säger vad det är) ur min mun och hon var skit-sur resten av promenaden. Hmm måste överväga om jag ska sluta med det där - för att ha en sur matte på en promenad är inte kul kan jag säga. På lördagen stack matte iväg tidigt (för att vara henne) hon skulle vara figurant i en sök-tävling - hundarna skulle söka reda på henne och flera andra personer. Hon tyckte det var jätteskoj trots att det var skit-väder. På kvällen åkte jag och matte och husse på middag (jo jag fick följa). I huset fanns det två hundar och katter - jättekul hade jag - förutom när de två-benta skulle äta - då skulle vi sitta på ett annat ställe och det tyckte jag var jättetråkigt och det talade jag om då och då. Matte och husse lämnade sin bil där (?) så idag tog vi en jätte-jätte-lång promenad för att hämta den. Snacka om att jag är trött i benen - jag tror aldrig jag har gått så långt. Nu blir det vila resten av kvällen./Yrsa


Matte gräver ut äckliga saker ur min mun :-) - Björne som var hemma i helgen bara skrattade :-)



Av Yrsa - 4 november 2011 10:37

Igår blev jag lite less när matte återigen gick ner i sitt rum för att behandla en vovve. Matte hade glömt stänga dörren till sovrummet och det såg jag direkt. Matte hörde att jag hittade på någonting för det lät rätt så högt när jag höll på. Jag hittade mattes glasögon, pappersnäsdukar (det går rätt så bra att riva dem i småbitar), mattes nalle och sen sprang jag omkring i mattes och husses säng - det var jätteroligt, matte hade dessutom nyss renbäddat, jag lovar att det blev rätt så mycket hundhår i sängen! Hmm inte står man högst på listan just nu./Yrsa


Pappersnäsdukar är kul :-)  

Av Yrsa - 1 november 2011 19:58

Idag har det varit en rörig dag och förvirrade människor haha. Matte ska ju plugga tisdagar men idag har hon behandlat 2 hundar, varit och jobbat, lämnat grejor till Ullis, varit på soptippen - hmm jag undrar om hon alls hann plugga? Sen helt plötsligt hade hon på sig sina jogging kläder och vi sprang ut på en runda - det var länge sedan ska jag säga. Matte hade inte världens bästa kondition - inte som mig i alla fall. Sen skulle husse åka och handla direkt efter jobbet, men helt plötsligt var han hemma för han hade glömt plånboken hemma i morse. Vi var jättehungriga allihopa men husse trodde att det skulle gå fort. Men efter en sisådär en halv timma så ringer mattes telefon. Det var husse - HAN HADE GLÖMT PLÅNBOKEN HEMMA - ni vet den där han kom hem för att hämta hahahahahahha - vi höll på att skratta ihjäl oss. Så då fick jag och matte slänga oss i bilen och åka ner på Coop och lösa ut honom. Snacka om förvirrad familj. Nu har vi alla fall äntligen fått mat, jag lovar er att jag höll på att svälta ihjäl milt sagt. Matte fick blommor idag av en hundpatient och jag fick en burk på hundgodis. Yippie - hon får gärna behandla fler hundar./Yrsa


Fina presenter fick vi :-)  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards