Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Moncho-bus och bad

Av Yrsa - 27 maj 2010 22:03

Det blir mest bilder idag. Moncho var här en stund och vi sprang så matte trodde vi skulle segna ihop. Roligt var det. Senare ikväll (när husse hade kommit hem) gick vi en promenad och jag hittade många blöta diken och ett helt hav att bada i. Jag tyckte matte och husse såg lite irriterade ut. Jag hade roligt i alla fall.


  

Jag är tvungen att kolla in Monchos tunga - va lång den är.


  

Min tunga är inte så kort den heller - vi var ganska trött här efter allt spring.


  

Jag är snabbt nerför trappan när det vankas promenad.


  

Jag hittade snabbt ett dike (det du Nisse).


  

Sen tittade jag efter alla fåglar på himlen.


  

Vackert va?


  

Jag var ju tvungen att hoppa i havet - fåglarna var ju där.


  

Matte och husse tycker jag är döknäpp som skakar av mig vattnet när jag är I vattnet.

 
 
Petra

Petra

27 maj 2010 23:35

Seriöst nu; kan ni adopera mig?
Den här sk-tmatten jag har skaffat mig har varit borta nästan hela veckan. Jobbat på dagarna och haft annat att göra på kvällarna. Hon har inte ens hjälpt oss att blogga och vi har haft "hundvakter" hela veckan! Det brukar vara kul men inte ens vakterna har haft riktigt med tid för att roa oss.
Vi har fått roa oss själva.
I går när matte kom hem en sväng fick hon se hur hundar bäddar upp sängar och lägger smutsiga skor under täcket(där fick hon för hon var borta!)
I dag har vi haft sönder Kissens mattallrik.
Nu säger hon att hon ska vara hemma med oss i tre dagar och att vi ska få ha jättekul. Tror jag när jag ser det.
Kul att se att du upptäckt tjusningen med vatten- och dypölar. Aileén skulle även kunna lära dig hur man letar upp illaluktande äckliga saker och rullar sig i. Mycket populärt bland människorna för då blir de så glada att man får bada i badkaret när man kommer in.
/Nisse - uttråkad

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

28 maj 2010 22:32

Yrsa, det är bara från mig matte har borstat ihop den stora högen. Men det är inte ens från hela mig för när hon kom till mitt yviga vackra bröst gav hon upp och sa att hon skulle fixa det i morgon. Svansen orkade hon inte med heller. Hon är ganska lat den där matten jag har skaffat mig ; (

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

29 maj 2010 08:26

Du är vacker där i solnedgången.....
Trevlig helg!

http://prinstorsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards