Alla inlägg under april 2009

Av Yrsa - 19 april 2009 17:13


Det blåste för fullt och jag jagar löv!


Idag har vi varit ut på en 2 timmars promenad med min faster Maria och farbror Lars. Jag har en ny hobby, att jaga löv. Det blåste förbaskat mycket (som matte säger) och jag far som en tok efter löven, till och med när jag är i koppel, jag rycker och sliter och lyssnar inte. Jag trodde matte skulle bli tokig. Sen släpptes jag lös på vår vanliga gångväg, jag fick syn på en massa löv som blåste på skaren och började springa, jag sprang och sprang och matte och husse och de andra blev som små prickar. Jag hade så roligt och glömde bort allt annat. Det värsta var att jag sprang så länge efter löven så helt plötsligt var jag på väg ut på en väg. Jag tyckte jag såg att matte "segnade" ihop, Maria höll för öronen och husse kom. Husse var lite vit i ansiktet när han kom för att hämta mig -  då kom jag faktiskt på att de var dom jag var ute med - inte för att jag löv.... Vi kom hem och matte började genast läsa en bok "Inkallning är så mycket mera...." av Mehmea Mohlin. Undrar vad hon ska få för idéer nu?? Tycker jag hör något om en lina? Huja, jag får väl skylla mig själv när jag inte lyssnar, men löven var faktiskt roligare än vad dom var!  

Av Yrsa - 18 april 2009 09:08

Jag hängde på husse hela kvällen.


Ja det blev som jag hade tänkt (nästan). Jag hängde på husse hela kvällen det var så kul att han var hemma igen. Vi gick också på en promenad men jag hade osis. Inte gick han där jag hade hoppats så jag fick doppa nosen, jag tror matte har berättat för honom att han inte skulle gå där. Men det var en rolig kväll. Imorse har jag sovit ända till klockan 9. Matte och husse var så glada, men när husse vaknade kl 9 låg jag bredvid honom i sängen, men väldigt långt ut på sidan så att han inte skulle märka det. Jag hade dessutom smugit upp väldigt väldigt försiktigt, jag trodde inte jag skulle kunna vara så försiktig, så ingen märkte det. Tror jag ska försöka göra om det i natt igen. Här är det några minusgrader och nyfallen snö idag, våren kom liksom av sig, men det är vackert ute så det blir nog en lång promenad idag också. Ha en skön lördag!/Yrsa

Av Yrsa - 17 april 2009 11:39

Jag längtar efter hussekramar!


Idag kommer husse hem. Vad jag har längtat efter honom. Det är väl inge större fel på matte men att "bara" vara hemma med henne kan bli lite trist ibland. Det bästa är när jag har dem hemma båda två. Husse har varit bortrest hela veckan så ni må tro att jag längtar. Dessutom har jag inte haft någon att väcka kl 5 på morgonen för matte är det ingen idé att ens försöka med! Så ikväll blir det hussekväll har jag bestämt och eftersom matte fortfarande har svårt att gå så blir det nog hussepromenad också! Han vet ju inte var stället är där jag hittade den där geggan så har jag tur kanske han släpper lös mig där - intet ont anande? Ha en skön helg allihpa. /Yrsa


Av Yrsa - 16 april 2009 22:15

Idag har jag provat på att vara ensam en hel förmiddag - lite trist var det innan matte kom. Men då hittade jag lite sockar att tugga på och leka med och då blev det lite roligare igen. Matte släppte minsann inte lös mig idag på det vanliga stället där hon brukar för då trodde hon att jag skulle sticka och doppa ner nosen i det där svarta igen? Hur kan hon tro det? Sen kom Ullis och Jocke och käkade middag hos oss. De tog med mig på en långpromenad sedan, för matte har ont i benen.... hon har varit på ett träningspass på step-in och hon inte alls gå som hon brukar, världens värsta träningsvärk säger hon. Hon skriker när hon ska gå i trappor också, jag bara tittar på henne och undrar vad hon sysslar med. Jag trodde om man tränade så skulle man bli gladare, friskare och orka mer men det här verkar ju inte alls bra. Hoppas att hon inser att hon kanske ska ta det lite lugnare så att hon orkar gå promenader med mig. Nu sitter hon i soffan och säger att hon faktiskt inte tar sig upp....... men ni fattar ju.... så himla knäppt!

Kisar mot solen, faktiskt så har vår altan på baksidan tinat fram - det blir nog vår här också.

Av Yrsa - 15 april 2009 10:35

Matte bara överdriver.... så här såg jag inte alls ut!


Imorse när jag och matte var på vår vanliga morgonpromenad och jag sprang lös i skogen så drog jag - jag kände något luktade och sprang lååångt bort. Jag glömde helt bort att jag var ute med matte. Jag hittade ett ställe på isen där jag luktade och kanske åt jag lite?? När jag äntligen kom ihåg matte så såg jag henne inte - men jag fann igen henne till slut. Då sa hon - men hur du ser ut Yrsa, vad har du gjort? Hon försökte låta glad för att jag kom till henne men jag tyckte inte hon lyckades speciellt bra - mig lurar ingen. Hon till och med gav med en godis men jag kände i hela kroppen att hon var ilsken. Men vaddå det luktade ju så gott. Hon påstod att jag var svart runt hela nosen (men hon har ännu inte kommit på vad det var). Eftersom hon inte hade med sig någon kamera så tog hon och ritade på en annat foto hur hon tyckte jag såg ut. Men alltså, jag tycker hon överdriver, jag såg på långa vägar inte ut så! När vi kom hem blev jag torkad med en frottéhandduk runt nosen - usch vad jag tyckte det var äckligt!!!

Av Yrsa - 14 april 2009 09:09

Nu har jag inte skrivit på länge så det blir många bilder och ett längre inlägg. Vi har varit på stugan i 4 dagar och där har vi ingen dator så inläggen får vänta tills vi kommer hem. Vi for ut på långfredagen, trist väder, det snöade. Men när vi kom till stugan så kom Torsten och co. Vi busade och var jätteblöta. Jag torkade inte förrän morgonen därpå. Korvgrillning blev det också i snön. Men det var helt ok. Lördag var det fortfarande samma väder men då fick jag världens överraskning, in kommer 3 stycken hundar. Wow tänkte jag vad vi ska leka. Men ingen ville leka. Den enda jag fick igång var en liten tax som heter Lina, men hon sa bara till mig hela tiden och jagade mig för att få bort mig. Det var Liz och Magnus med hundarna Cokkie, Freja och Lina som kom. De sov över i vår sovstuga och vet ni - matte trodde inte sina ögon - jag vaknade inte förrän kl 9. Jaha så matte lite surt, det är så vi ska göra för att få dig att sova längre, se till att ha 3 hundar på besök, som sover över, och så ska vi vara uppe till kl 2. Hur ska vi orka det. Jag tycker det var en bra idé jag!! Påskdagen kom då äntligen solen och med den kom min älskade mormor och morfar, va glad jag blev. Vi satt ute och grillade och fikade. Resten av den dagen sov jag mest, var nog trött efter lördagen. Annandag påsk var det ändå bättre väder, +9 grader, snacka om att snön tinade. Det gick inte så bra att smita ut på isen, åtminstone gick det inge fort för jag sjönk ner igenom snön hela tiden. Men nu är det vardag igen och nu börjar jag bli ganska geggig när vi är ute och går, men jag tycker pölarna är roliga jag!


Blöta blev vi

Blöta blev vi jag och Torsten.


Husse och jag busar!

Ibland smiter jag iväg på isen..... när ingen ser.


Hallå?? Vem vill leka med mig - varför vänder ni er bara från mig?



Hej hopp, kolla vad jag kan hoppa.... nu kanske ni vill leka - jag är jättekul!


Hmm, somliga fick sitta i mattes knä - men jag har blivit för stor!


Ispromenad - endast Cokkie av alla hundar kom med på bilden.


Älskade mormor!


Älskade morfar! Vad skulle jag göra utan mormor och morfar?


Äntligen SOL - husse mår skönt på altanen på stugan.





Av Yrsa - 9 april 2009 09:48

Ja ni ser ju på bilderna vad jag får utstå. Påskkärring....... matte påstår att jag och hon nu ska flyga till Blåkulla!!! Låter ju faktiskt lite kul. Men flyga på en kvast och dessutom ha en katt på kvasten, hmmm det vet jag inte om jag gillar. Men det ska bli spännande i alla fall. Vi ska nog dra till stugan under dagen - men husse skulle jobba en stund och sen ska de handla och sen..... kanske vi åker. Just nu snöar det ute i alla fall så vi kan nog vänta. Vi vill att det ska vara lite sol så vi kan sitta i en snögrotta och mysa. Jag önskar er alla en GLAD PÅSK! Hoppas ni får många påskägg. Vi kanske syns i Blåkulla!

Av Yrsa - 7 april 2009 22:29

Idag har jag varit halva dagen hos mormor och morfar igen. Jag berättade ju igår att jag hade fått nya leksaker av dem. En boll och en korv. Men matte säger att det ser inte ut som en korv utan något annat??? Sen kom lillmatte Ulrica och hämtade mig och vi gick en lång-promenad - det var jätteroligt. Ulrica gick på vänster sida (för hon ville gå där det var torrt) och jag gick på högra sidan för jag ville gå i leran - så kopplet var sträckt över gångstigen. Ingen av oss gick i mitten där man ska gå! Ullis tyckte jag åt mycket, hon berättade för matte att jag åt ALLT, tuggummi, bajs lera, till och med en gummihandske..... matte undrar när "avfallskvarnen" ska sluta!!! Vilket namn jag har fått. Sen for matte iväg på något möte och jag har varit hemma med husse hela kvällen. Snart är det påsk och då är husse och matte lediga i 5 dagar. Yippeee!!!! Kanske blir det stugan!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards