Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Torsdag

Av Yrsa - 16 april 2009 22:15

Idag har jag provat på att vara ensam en hel förmiddag - lite trist var det innan matte kom. Men då hittade jag lite sockar att tugga på och leka med och då blev det lite roligare igen. Matte släppte minsann inte lös mig idag på det vanliga stället där hon brukar för då trodde hon att jag skulle sticka och doppa ner nosen i det där svarta igen? Hur kan hon tro det? Sen kom Ullis och Jocke och käkade middag hos oss. De tog med mig på en långpromenad sedan, för matte har ont i benen.... hon har varit på ett träningspass på step-in och hon inte alls gå som hon brukar, världens värsta träningsvärk säger hon. Hon skriker när hon ska gå i trappor också, jag bara tittar på henne och undrar vad hon sysslar med. Jag trodde om man tränade så skulle man bli gladare, friskare och orka mer men det här verkar ju inte alls bra. Hoppas att hon inser att hon kanske ska ta det lite lugnare så att hon orkar gå promenader med mig. Nu sitter hon i soffan och säger att hon faktiskt inte tar sig upp....... men ni fattar ju.... så himla knäppt!

Kisar mot solen, faktiskt så har vår altan på baksidan tinat fram - det blir nog vår här också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards