Alla inlägg under april 2009

Av Yrsa - 6 april 2009 23:23

Jag lägger in en bild där jag och husse ser väldigt sura ut. Vi tittar på matte, jag antar att hon kom med något förslag som vi inte var så sugna på att vara med på när vi satt i soffan? Vad tror ni? Idag har jag varit hos mormor och morfar på eftermiddagen och de hade köpt nya leksaker till mig. Yippieee det tyckte jag var roligt. När jag kom hem tyckte matte att jag var omöjlig, jag var omöjlig hela kvällen. Jag sprang ut, sen ville jag in, sen ville jag ut, sen ville jag in, men matte törs inte riktigt säga åt mig att sluta för tänk om jag verkligen är kissnödig??? Stackars matte - jag kanske ska sluta med sånt? När jag och matte och husse gick på en kvällspromenad så höll jag mig inte så nära dem som jag brukade och jag var ganska långt bort. Då tittade jag upp och då hade dom vänt och gått åt ett helt annat håll. Jag var ju jättetrött innan jag hann ikapp dom. Så gjorde dom hela tiden, så fort jag var långt borta så vände dom och gick en annan väg..... jag tyckte dom var jobbiga så jag slutade springa så långt bort....

Av Yrsa - 5 april 2009 18:55

Vi for till stugan i fredags och har nyss kommit hem. Vilken helg. Va jag har sprungit på isen. Ulrica och Jocke kom ut på fredag kväll och då hade jag riktigt mysigt i soffan med Ullis. På stugan får jag alltså vara i soffan. Men Ulrica har en "hobby" att grejsa med mina öron. Kolla på bilden hur jag ser ut när hon har varit i farten, inte är det så kul alla gånger. På lördagen skulle de pimpla men inte en fisk fick dom. Det tog lika lång tid för dem att borra hålet som att fiska, det var jättetjock is. Idag var det jättefint väder med sol så jag och matte och husse åkte skidor långt långt. Jag blev lite trött så jag fick stanna och vila en stund då och då. Men roligt var det. Matte kallar mig avfallskvarn just nu, jag äter det mesta; tofflor, mössor, glasbitar, kolbitar + all mat som de råkar tappa i golvet. Matte fattar inte att jag får tag i allt, de plockar undan hela tiden. Men jag hittar jag. Som vanligt tycker jag att de ska stiga upp vid 5-tiden på morgonen, de vet snart inte vad de ska hitta på för att få mig att sova längre. Jag är ute sent och kissar, jag får mat ganska sent o s v men de har inte kommit på något bra knep ännu. Nu ska jag sova en stund för jag har inte sovit speciellt mycket idag. /Yrsa

Av Yrsa - 3 april 2009 14:50

Äntligen fredag - skönt. Vi drar till stugan i helgen eller rättare sagt snart!. Som ni ser på bilderna har det kommit mer snö. Kanske blir det skidor på isen i helgen? En av bilderna jag har lagt in är taget från vår altan vid en soldnedgång i veckan - fint va? Jag har i alla fall kommit på en ny lek, när jag har varit ute så brukar jag voffa när jag vill in och matte brukar släppa in mig. Nu kommer jag till dörren och voffar och när matte kommer så springer jag iväg igen på gården. Jag tycker det är jättekul men jag tror inte matte tycker det. Sist jag gjorde det sa hon att nu skulle hon ALDRIG mer släppa in mig. Va? Så kan hon väl inte göra. Ha en skön helg allihopa. Kramar /Yrsa

Av Yrsa - 2 april 2009 22:57

Matte kallar mig kullerbytte-hund. Jag slår kullerbyttor ganska ofta. Jag lägger in en bild på det. Jag slår kullerbyttor ute i snön, i soffan på stugan, när husse kliar mig. Ja nästan överallt. Jag har då aldrig varit med om en hund som slår så mycket kullerbyttor säger matte. Hon tror jag ska bryta nacken en vacker dag. Men jag är så vig så det gör jag inte. Idag har jag varit med matte och hennes jobbarkompis i stugan, de skulle jobba ifred och valde därför stugan vilket var bra för mig för då fick jag vara med. Så väldigt roliga var de ju inte, de jobbade mest och satt framför dator, så jag gnagde lite på köksbordet när de inte såg och slog kullerbyttor i soffan (för att de SKULLE se mig). Ikväll har jag varit hemma med husse för matte och Ullis for på "tjej-kväll" på stan. Vadå tjejkväll, jag är väl också tjej? Men det var visst inget för hundar. Nu snöar det igen för fullt här....... när kommer våren då? Sov gott allihopa!

Av Yrsa - 1 april 2009 21:58

Ikväll fick jag följa med på fotboll. Piteå IFs damer spelar i allsvenskan i år. Först var det jättekul. Matte och husse delade ut godis för SCA var matchvärd (SCA är där de jobbar). Jag snodde några godisar då och då. Sen fick jag då syn på fotbollen som tjejerna sparkade omkring. Jag hade såååå gärna velat springa med dem på gräset. Jag fick smaka hamburgare av matte, jag fick träffa en väldans massa människor och för att inte tala om hundar. Jag spanade efter Torsten hela kvällen men såg honom inte. Men jag läste just på hans blogg att han hade varit där men jag missade honom - tror att han var bakom grindarna och staketet? Men till slut blev jag less, så less, så jag bet i mattes handskar hoppade upp på alla jag kunde med mina lortiga tassar, åt allt jag hittade på marken och det var inte lite. Men nu är vi i alla fall hemma och jag kan ju berätta att Piteå vann mot Kristiansstad med 3-0. Yippee. Nu somnar jag........... zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards