Alla inlägg den 26 april 2009

Av Yrsa - 26 april 2009 22:16

Idag har det också varit härligt väder. Men bilden nedan ser ju inte så fin ut. Det ser jätteskitigt ut men så ser det ut på vår gård nu. Snön som var så vit och fin är så smutsig nu. Det mesta skräpet kommer från skogen, för vi bor faktiskt nästan i en skog. Idag har vi varit ute, jag, matte och husse. Jag hittade en vattenfyllt dike, åh va roligt det var. Jag hoppade in i diket, var tvungen att stoppa ner hela ansiktet för att förstå vad det var. Jag hörde matte och husse skrattade och sen sa de att de skulle sluta städa hemma tills våren var över för det var ingen idé. Sen kom Ullis och Jocke på middag och matte gick igenom en hel lång lista om hur de ska ta hand om mig när de åker till USA på tisdag. Ulrica fnissade lite och sa typiskt matte. Men matte tycker Ullis är lite tankspridd ibland (som sin bror) men det brukar ordna sig ändå. Ullis kommer att försöka hjälpa mig skriva i bloggen och kanske matte "lånar" den när de är i USA. Vi får väl se. Ha det gott!

Det ser smutsigt ut - men många pinnar töar fram. Jag undrar var jag ska kissa sen, just nu kan jag bara kissa på snö.

Av Yrsa - 26 april 2009 01:17

Min faster är världens bästa - hon sitter på golvet och bara äääär med mig. Det gillar jag. Det är bättre när hon sitter still än när hon är ute och power-walkar.


Idag har jag hjälpt matte och husse och byta däck, nu är snön borta på alla vägar och det är varmt och skönt så det var dags för sommardäck. Men husse tyckte det var svårt att byta däck när jag skulle sitta i hans knä hela tiden, jag lovar att jag försökte hela tiden. Ikväll har jag varit med Ullis och Jocke för matte och husse har varit borta på middag. Men sen höll de inte på att kunna hämta mig. Ullis hörde inte telefonen, porten var låst, ja då var det inte så lätt. Men de fixade det till slut så jag fick komma hem. Jag hade faktiskt kunnat sova kvar där.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards