Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Yrsa - 20 februari 2013 13:30

Hmm - matte var lite irriterad på mig igår vid vår hundkurs som vi går. Vi går specialsökskurs och jag tycker det är så kul så jag börjar tjuta av lycka redan i bilen när vi är på väg. Jag är ju en hund som nästan aldrig skäller men igår skällde jag JÄTTEMYCKET! Jag var ganska tyst när vi satt och väntade på vår tur in till rummet där vi tränar men sen när jag kom in där blev jag rätt så "aktiv". Det är ett snällt ord säger matte som skulle vilja använda ett annat ord. Jag var duktig en stund men sen fattade jag inte riktigt vad jag skulle göra och eftersom jag är van att matte och husse alltid hjälper mig så ville jag att matte skulle tala om för mig vad jag skulle göra - men hon tyckte att jag skulle tänka själv - va???? När jag inte riktigt fattar och är igång så lägger jag mig bara ner och skäller och stirrar på matte - då såg jag att hon blev irriterad och då skällde jag ändå mer :-) - men inte blev hon gladare för det - konstigt?(!). Vi hade tänkt träna lite inför nästa kurstillfälle men jag har insett att det blir lite svårt för matte åker ner till Ullis på fredag och kommer hem samma dag vi har kurs igen. Kanske blir husse som får träna mig istället. /Yrsa


 

Den här ska matte träna mig med har hon sagt - för jag vill helst krafsa med tassarna och inte använda nosen även på den här - så nu ska vi träna så att jag använder nosen istället :-)


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards