Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Yrsa - 5 januari 2012 15:24

Matte tycker ibland att jag är trög :-( - idag skulle hon skotta snö och jag vill inte vara ute med henne när hon kör snöslungan för den låter jätteilla. Så jag var inne - men så tänkte jag att om jag går in i Ullis rum och hoppar upp på hennes säng så ser jag matte jättebra!!!! Men väl där inne så gick dörren igen och jag kom inte ut. Matte tycker det borde vara lätt som en plätt för mig att bara peta lite med nosen så öppnas den :-( det tycker inte jag. 


Det var ett tag sen jag skrev. Nyårsafton förlöpte lugnt - jag tycker raketer är jättespännande - jag vill stå i fönstret och titta på dem. Matte är skitarg på alla som smäller smällare och raketer för hon har haft en hund som var jätterädd och vägrade gå ut och kissa på flera dygn :-( - men jag gillar det! Men jag håller med matte att det är rätt så vackert med de där Thailändska ballongerna  - jag tycker vi inför dem istället.


Husse har varit borta i veckan så vi har skottat och skottat och skottat, det har vräkt ner snö varje dag. Men jag tycker vi klarar det galant jag och matte - vi gnäller lite och tycker lite synd om oss själva - men vi fixar det :-).


Nu är det helg igen och ikväll ska jag få vara med Moncho. En skön helg till er alla. /Yrsa


Matte har skottat ett litet "titt-hål" för mig i snön - så jag kan kolla om det kommer några björnar :-)  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards