Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Blöt, blötare, blötast

Av Yrsa - 20 augusti 2011 17:09

Fy tusan vad har regnat här - nu får vi igen för den regnfria sommaren. I veckan  har jag varit hos mormor och morfar några dagar när matte och husse var bortresta med jobbet - jag och mormor var ute och gick en dag i värsta regnet och då stänkte en lastbil ner oss totalt - jag som var nybadad och allt :-( . Idag har jag och matte varit ute på en jogging-runda och då hade jag roligt - det var sjöar med vatten efter skogsstigen - matte försökte springa på sidan men jag sprang mitt i och stänkte ner både mig själv och matte! Jag tror faktiskt aldrig att mattes jogging-skor torkar något mer :-) - Jag har hjälpt matte göra klart sitt akupunktur-rum - det blev jättefint och det bästa är att där finns det massor av hundgodis - jag tror jag ska vara ofta med henne där. Imorgon åker matte till Falun igen - men nästa gång i september låter det som om hon har tänkt ta bilen ner - wow - tänk om jag får följa då - håller tassarna för det. Önskar er alla en skön helg!/Yrsa

 
 
Ingen bild

Pernilla

23 augusti 2011 08:36

Hej Yrsa!
Nu har det flyttat hem en släkting till dig hos oss :-) Hon heter Alice och är 5 år gammal. Vi hämtade henne på Gold Klitts igår och det är tänkt att hon ska bli mer intresserad av hanhundar när hon bor hos oss så att Anneli och Micke kan få en kull valpar på henne. Vi får väl se om det lyckas, hoppas på det i varje fall :-)

Kram på dig! /Pernilla och Alice

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards