Alla inlägg under februari 2009

Av Yrsa - 9 februari 2009 13:32

Oj oj oj vad det har snöat. I flera dagar. Kolla in vårt altanbord. Hmm det tar nog lång tid innan vi kan fika där? Men jag tycker det är kul! Idag har jag varit ensam i några timmar och det går jättebra! Lite kissning blev det dock idag - men lämnar man mig ensam så får man väl ta det! Nu ska jag och matte gå ut och pulsa i snön. Hoppas några skotrar har varit ute så vi har några spår att gå på. Ha en bra dag!

Av Yrsa - 8 februari 2009 22:17

Alltså det verkar ju aldrig sluta snöa i den här delen av världen? Nu har det snöat oavbrutet i 4 dagar - ni skulle se hur det ser ut. Idag har vi skottat och skottat och inte hunnit med så mycket annat. Därför blir det inga bilder och väldigt lite text. Men jag slank in här för att önska er en God Natt i alla fall!

Av Yrsa - 7 februari 2009 20:19

Oj vad vi har haft mycket att göra idag. Först skulle jag väcka husse (se bild) men det gick ju inte så bra. Sen gick vi en promenad. Det var -20 grader ute och blåste, men det verkade som om matte och husse hade det värre än mig. De nästan skrek och höll för ansiktet (vilka veklingar) medan jag sprang omkring i snön. Sen tände de en brasa i kaminen - det var första gången den tändes sedan de flyttade hit (det var på tiden) och jag hittade genast vedpinnar (se bild). Sen fixade matte iordning "Jens rum" vi fick ju ta hand om alla Jens grejor från sovrummet i hans lägenhet när den såldes. Men jag har fått lov (tror jag) att ligga i hans säng tills han kommer hem????? I dag lekte också Björne med mig en stund det var också kul. Nu ser alla i familjen melodifestivalen utom Matte för hon vägrar sånt! Så jag och hon ska hitta på nåt kul istället. Ha en skön lördagkväll!!

Av Yrsa - 6 februari 2009 19:58

Ni är väl less på snöbilder men det finns inte så mycket annat här uppe i norr vid den här tiden på året. Men det är roligt när man är hund. Matte och husse knorrade i morse för det var världens största plogvall så de var tvungen skotta för att få ut bilarna. Jag tyckte bara det var kul jag. Men nu ikväll har det blivit nästan -20 grader så det är lite kylslaget. Jag lägger in några bilder från idag. Jag tog ut min boll, matte såg inte att jag hade tagit ut den, men med den hade jag jättekul. Jag grävde ner den och fick söka den och sen glömde jag bort var jag hade grävt ner den...... så höll jag på läääääääänge. Nu är det fredag och vi ska ha lite mysigt. Trevlig helg alla!

Av Yrsa - 5 februari 2009 22:50

Idag har jag fått nya matskålar eller Jens köpte dem i julklapp. De var jättebra att äta ur man slapp böja ryggen och halsen så mycket. När matte hade sina andra hundar så ville Jens hela tiden att hon skulle köpa såna här skålar, ni ser dem på bild, men hon gjorde aldrig det. Så då var han smart och köpte dem i julklapp så att jag säkert skulle få såna. Idag har det snöat hela dagen och det snöar fortfarande. Det är så mycket snö så jag försvinner nästan när jag går ut. Men det är roligt att springa omkring i snön och jaga snöflingor. Nu måste jag gå och sova säger matte. Jag har hjälpt henne städa så jag är ganska så slut. Sov gott alla!

Av Yrsa - 4 februari 2009 14:58

Idag har jag fått vara hos mormor och morfar igen. Det är himla skönt att slippa vara ensam så länge. Jag lägger in lite foton från dagen hos dem. I fönstret brukar jag stå och speja på barn och katter - sen helt plötsligt så brukar jag ta mig en liten bit av blomman också. Men oftast sitter eller ligger jag på golvet med mormor och morfar bredvid mig. Vilket härligt och bra liv jag har. Tänk att få bli så ompysslad som jag blir. Ikväll ska det flyttas möbler från Jens lägenhet men jag får inte följa. Kan det vara för att jag åt i hallmattan? Jag ska få vara med Ulrica men det är ju faktiskt inte så dumt det heller. Ha en fortsatt bra dag!

Av Yrsa - 3 februari 2009 10:53

Igår for vi då till Jens lägenhet för att stoppa in i flyttkartonger. Det var jätteroligt att vara där. Till Jens: jag åt bara lite lite i din hallmatta, men matte sa att den var så ful så det gjorde ingenting hon skulle ändå kasta den. Men f'låt ändå, hoppas du inte går i bitar (se bild). Det blev många många flyttkartonger fast vi tyckte att han hade så lite grejor. Matte hittade igen en hel saker som var hennes också (hoppsan).

Av Yrsa - 2 februari 2009 18:13

Idag har jag varit ensam, mattes första arbetsdag sen jag kom. Men jag var inte ensam så länge för mormor och morfar kom och hämtade mig efter några timmar sen fick jag vara hos dem och ha roligt!!! När Ullis kom hem från skolan gick jag och hon och matte en promenad på isen. Det var kallt men härligt. Helt plötsligt tvärstannade jag och tittade upp i luften, mitt på isen, Ullis och matte undrade vad tusen jag höll på med. Men det var ju en jättestor lampa på himlen. Matte förklarade att det heter måne och inte alls någon lampa. Men det tror jag vad jag vill på. Nu ska vi åka iväg till lillhusse Jens lägenhet och städa ur den. Det ska bli kul att hjälpa till där har jag aldrig varit.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards