Alla inlägg under februari 2009

Av Yrsa - 18 februari 2009 15:22

...hann jag inte skriva någonting - jag var nästan aldrig hemma. Matte och husse jobbade på dagen och på kvällen var de borta på middag så jag var hos mormor och morfar till och från nästan hela dagen. Det är jättekallt ute -24 grader så det blir korta promenader men fler. Men jag tror att matte fryser mer än vad jag gör. Fåglar gillar jag, jag jagar dem allt vad jag kan. Den på bilden är en mås säger matte och dom ser vi inte förrän till sommaren men skator springer jag efter så mycket jag kan och så står jag i fönstret och tittar efter dom. Nu ska jag sticka ut och se om jag kan fånga några.

Av Yrsa - 16 februari 2009 22:04

Ulrica har en katt som heter Emil. Den har hon hos sin pappa. Jag har fått vara dit och hälsa på Emil. Tycker ni inte han ser HEMSK ut på bilden. Men han var jättesnäll. Han blev lite less på mig när vi hade hållt på ett tag och då fräste han. Lite rädd  blev jag nog allt. Men vi ska nog träffas fler gånger tror jag. Nu har jag ju många kompisar; Torsten, Emil, Cokkie! Kanske får jag träffa Ullis kanin någon gång - jag kan tyvärr inte berätta vad han heter, det är matte som har döpt honom och Ulrica vägrar säga vad han heter officiellt, så när vi var hos veterinären med kaninen så hade han inget namn. Kan ni gissa vad han heter? Det börjar på kn! Jag undrar fortfarande! Ha en skön kväll!

Av Yrsa - 15 februari 2009 20:13

Det är roligt att springa fort! Men jag blir ganska så trött. Idag har det varit en seg-deg söndag. Matte har pluggat och husse har jobbat. Men vi har varit ut och lång promenad och gick förbi mormor och morfar och fikade. Men annars har det mest varit slött - jag har också varit slö - man blir ju som de andra i familjen. Hoppas ni har haft en skön söndag!

Av Yrsa - 14 februari 2009 16:02

Idag har vi varit ut på isen. Det är så vackert i träden och massor med snö på isen. Jag springer och springer men jag är jätteduktig när matte och husse kallar in mig. I vanliga fall får jag vanligt hundgodis när jag gör något bra men när jag kommer på inkallning får jag torkad blodpudding, hmm de är smarta för det är klart jag vill komma då nu när jag har förstått det. Idag är det Alla Hjärtans Dag så kanske man kan få något extra gott då? Lägger in lite bilder på dagen på isen. Det är himla höga kanter när man ska ner i alla fall.

Av Yrsa - 14 februari 2009 09:59

Igår kväll var jag såååå trött så jag bara sov och glömde bort att skriva i bloggen. På dagen hade jag och matte besök av en kompis till henne, Berith, men inte tog vi några kort inte. Men vi var ute på en låååång promenad. När vi kom hem var matte alldelens frostig i håret så det hade ändrat färg till vitt, så kallt var det. Sen gjorde vi faktiskt ingenting, vi bara sov, både jag och matte och husse nästan hela kvällen. Matte säger att det är ett "fredagssyndrom" att man somnar framför tv:n. Men idag ska vi nog ut på isen. Det är -18 grader, massor med snö och solen lyser. Vackert! Ha en bra helg! På bilden är det matte och jag i "mysfåtöljen"!.

Av Yrsa - 12 februari 2009 23:37

Varje morgon när jag har ätit och varit ut så följer jag med matte på toaletten. Ni kan se på bilden vad jag sysslar med. Jag är i duschen, det är skitkul. Nej jag duschar inte jag busar..... och imorse fixade loss en massa grejor från duschen som jag sprang iväg med - det var roligt. Då blev det fart på matte ska jag säga. Sen tog jag husse strumpa med mig ut och grävde ner den i snön - då var matte lika snabb igen - det är bra att jag får igång henne på morgonen hon är så seg då och trött. Annat är det på kvällen (när jag är trött) då ska vi alltid göra en massa. Matte har alldelens nyss pratat med Jens (han var i datorn igen). Matte blir så glad i ögonen när någon av hennes barn ringer... det måste vara himla kul att ha barn. Nu är det dags för sängen (för mig i alla fall om jag bara får vara ifred för matte).

Av Yrsa - 11 februari 2009 17:50

Jo jag har klagat att det har snöat mycket men idag förstår jag tjusningen med att bo här uppe. Vi for med Torsten till ett ställe som heter Gläntan där man brukar bada på sommaren vid havet. Vi sprang, busade, försvann i snön och bara kände hur skönt det var. Solen lyste på den gnistrande snön, det var ca -12 grader ute. Kanonskönt! Sen for vi och fikade hos Torsten, eller matte drack kaffe och jag och Torsten fortsatte. Jag tror Torsten tappade mer tänder idag igen. Han tappar alltid tänder när vi träffas!

Av Yrsa - 10 februari 2009 22:53

....ser jag ut när matte och husse går till jobbet. Jag fattar inte att de inte stannar hemma när jag står där och ber med mina snälla ögon att de ska stanna kvar. Men jag är tyst och säger inget. Min matte kom just hem. Hon har övningskört med U hon var vit i ansiktet tyckte jag först, men sen tyckte jag att hon var grön..... hon mumlade nånting om att "ska hon snart ta körkort"? Undrar lite vad som hade hänt, kanske rondellkörning igen vad vet jag?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards