Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Yrsa - 14 maj 2013 18:34

I onsdags tog jag och matte bilen och körde till Sundsvall för att hämta upp husse. Matte var skit-nervös för hon skulle för första gången i sitt liv köra själv över Höga-Kusten bron.... jag kände hur nervös hon var när vi närmade oss - men jag kan lova att hon var stolt när vi var över. Jag var bra i magen och det var tur det för det tar ju lång tid att köra ner till Stockholm. Matte och husse gillade inte riktigt mitt beteende när vi stannade på rastplatser - för jag kan lova att där finns det mycket gott att äta, både matrester och annat typ rådjursbajs haha. Jag och Moncho fick äntligen träffas - vi höll oss lugna och busade inte alls som vi brukar - men jag tror att vi måste vara på min gård för att få det där riktiga bus-ilen. Jag hade tänkt hinna hälsa på Nisse i Tyresö - men jag hann inte - trist för det var 3 år sedan jag var där. Däremot fick jag träffa andra vovvar - några som bodde och hälsade på oss för två somrar sedan. Matte och husse kallade mig sur-kärring - för jag ville inte busa utan skällde mest ut den stora hunden - men mot slutet av besöket ville jag kanske busa lite men då skulle vi åka hem. På hemvägen fick jag för första gången sova på hotell - det gör jag gärna om, när vi kom in på vårt hotellrum fanns där en fin filt och en skål med hundgodis - det ni! Tur jag gillar att åka bil för jag har suttit mycket i bilen. När jag kom hem blev jag dålig i magen igen - skyll dig själv sa matte - så mycket "äckel" som du har ätit på rastplatserna. Jag tycker hon är taskig. Nu är jag bättre i alla fall. Jag opererade ju bort mina tonsiller i oktober men nu på måndag ska jag göra om det för mina symtom har kommit igen - det är tydligen inte ovanligt - nu ska man bränna bort resterna som är kvar - huja jag tycker inte det låter så kul - men bara jag blir bra så. Lägger in lite bilder från vår resa. /Yrsa


 

Här är det middagsdags för mig på en rastplats på vägen ner till Stockholm. Husse övervakar så jag äter ur skålen och inte allt på sidan om :-)


 

Yippie - framme!!! Min älskade Moncho och jag!


 

Vi hade kanon-väder i Stockholm - det var sommar!


 

Ute på promenad med Johan, husse, Ullis och Moncho (och matte förstås). Moncho bor så fint - nära en skog med en massa stigar och vatten som man kan bada i.


 

Jag ville inte åka hem - jag ville hellre stanna med Jocke!


 

Det här är Max - han skällde jag ut hela tiden!


 

Bamse var jag lite snällare med!


 

Jag är redo för hemfärden.


 

På min fina filt på hotellrummet! Det gillade jag!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards