Alla inlägg den 14 december 2012

Av Yrsa - 14 december 2012 21:36

Oj vad det snöar här - men jag tror vi ligger i lä jämfört med södra Sverige. Vi skottar och skottar och jag är lite försiktig ute på vår gård - jag gör smala gångar och blir irriterad för det fastnar så mycket snö i tassarna på mig. Men nu hörde jag ikväll att Moncho är på väg hit med tåget och det är jättebra för när han kommer och hälsar på mig så springer han upp hela gården så matte brukar säga att det ser ut som en hel ren hjord har varit här. 


Matte behandlar hundar - massor med hundar - men jag har vant mig - och vet att om jag bara är tyst så får jag en massa godis när hon kommer tillbaka från behandlingarna. Sen jobbar matte massor på sitt vanliga jobb - jag tror att både matte och husse behöver lite julledigt snart (håller tassarna för det). 


Jag och matte har börjat hundkurs - första gången gick det jättebra - nu senast var jag lite "Yrslig" men det får man vara med mitt namn haha.


Till veckan börjar alla barnen i familjen drösa in här - jag läääängtar. Det var länge sedan alla var hemma.


Trevlig helg! /Yrsa


 

Jag har ny reflexväst - den är varm dessutom :-)


 

Spankulerar på min gård (nu är det mer snö än när fotot togs förra veckan).


 

J-kla katter som springer på nätterna på gården - jag måste börja vakta den.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards