Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Yrsa - 31 oktober 2012 21:15

Det har hänt massor sen jag skrev sist. För att göra en lång historia kort så märkte matte redan i januari att det var något konstigt med min hals - i februari var vi hos en veterinär och sedan var vi flera gånger och matte kände till slut att vi fick inte den hjälp vi ville ha - så vi bytte veterinär. Där konstaterade de snabbt att mina tonsiller (halsmandlar) inte riktigt var som de skulle. Så i sommar har vi provat lite olika mediciner - en del fick jag sluta med för att min mage blev dålig och en del gick det bra med. Nu skulle vi på återbesök i måndags och vet ni.... mina tonsiller var inte alls bra.... så de tog bort dem. Huja - tur jag var nersövd så jag inte märkte något. De var var tvungen att sy på en sida för jag blödde så mycket - normalt sett brukar det räcka med att bränna blodkärlen runt omkring. Men jag var tvungen att ta det lugnt, inte skälla och vila!!!! Det gick inte bra när matte skulle hämta mig - jag sprang som en tok mot henne för jag ville ju ut från sjukhuset. Men sen har jag vilat.... och ätit vaniljglass (mums).... sovit ännu mera.... första natten hemma var jag lite orolig så jag fick ligga i sängen (fast husse var hemma :-). Matte kör mitt torrfoder i en mixer och blandar med fil och jag äter massor. Idag bestämde sig matte för att gå en liten promenad med mig i skogen - fast med kort koppel så jag skulle ta det lugnt. Men herregud sa hon " det låter som om jag är ute med en pekingneser eller nåt sånt" - jag är nog liten svälld i halsen - tänk dig själv att vara sydd i halsen. Mormor har myst med mig några timmar idag och det får hon gärna göra om. Imorgon har jag hört att Ullis kommer hit - men jag har även hört att hon INTE har Moncho med sig - lite sur blev jag - men lite glad att Ullis kommer jag har inte träffat henne på jättelänge. Jag har sagt åt matte att jag ska sova i hennes säng. Undrar om hon blir glad då - för efter operationen snarkar jag något fruktansvärt :-). /Yrsa


 

Att ligga ute i snön är jätteskönt - ibland försöker jag få in snö i halsen (nästan som vaniljglass).

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards