Alla inlägg under oktober 2011

Av Yrsa - 16 oktober 2011 12:04

Det har varit jättefint väder i helgen. Sköna promenader och som jag skrev tidigare bus med Moncho. Det är så kul att jag får busa igen och jag är piggare än jag varit på flera år säger matte - jag har nog haft lite ont tidigare framför allt vid bus. Igår kväll var matte och husse borta på middag en stund men jag hade tur för Johan är hemma från Malmö och när han är hemma så får jag busa jätte jätte mycket. Han är en jättebra hundvakt :-) - ikväll åker matte till Falun och blir borta några dagar så det blir nog bloggvila några dagar - ha det så bra tills dess./Yrsa


Hade ingen ny bild på mig och Johan men hittade en i arkivet - som vanligt leker vi :-)  

Av Yrsa - 14 oktober 2011 23:02

...äntligen fick jag träffa Moncho igen. Jag har inte träffat honom på över 6 veckor. Men nu får jag busa igen och därför har jag inte tid att blogga mer idag. /Yrsa


Jag och Moncho!


Jocke och Ullis är inte heller helt fel att träffa!!    

Av Yrsa - 13 oktober 2011 18:44

Idag kom matte och husse hem igen efter att ha varit i New York. Matte har sett hur mycket hundar som helst där och hon berättade för mig att jag skulle bara veta hur bra jag har det, med skogen inpå knuten, frisk luft och ganska tyst. Hon saknade mig så mycket så hon kunde inte låta bli att hälsa på många hundar, golden retrivers förstås. Men det fanns ingen som är så fin som jag är! Jag har haft det jättebra med mormor och morfar. Sällskap hela dagarna och många promenader. Idag när de kom hem så for husse och jobbade och matte "råkade" somna - hon sov skitlänge - så länge så att jag var tvungen att voffa och säga till att nu var det nog :-) - rätt så skönt i alla fall att de är hemma igen./Yrsa


   Matte har cyklat i New York så hon är jättetrött och har ont i fötterna (för att inte tala om baken :-)

Av Yrsa - 6 oktober 2011 17:12

Nu blir det semester på bloggen i en vecka. Matte och husse ska åka på en långweekend tillsammans med några kompisar och jag ska bo kvar hemma med mormor och morfar. Jag hoppas matte och husse får kul - jag vet att jag får kul, det har jag alltid med mormor och morfar :-). Ha det så bra tills dess. Kram/Yrsa


Jag och min älsklingsleksak :-)  

Av Yrsa - 4 oktober 2011 16:29

Igår blev jag rätt så förvånad - helt plötsligt packade matte grejor så det såg ut som om vi skulle åka till stugan. Det gjorde vi :-) - matte skulle plugga i lugn och ro och jag skulle vakta matte och stugan mot björnar och sånt som matte har fått för sig finns där. Hon är dessutom lite mörkrädd så jag fick till och med följa med henne när hon skulle gå på utedasset - där hade jag aldrig varit förut. Vi hade det härligt och var där tills idag mitt på dagen. Nu ska jag hjälpa matte att städa hon säger att jag löser massor med hår. Idag när hon kammade mig utanför huset så sa hon efteråt att det såg ut som hon hade haft ihjäl någon katt - så mycket hår låg det överallt. /Yrsa


Sitter i MIN stol på utealtan och spejar och vaktar.  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards