Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Härliga sommar!

Av Yrsa - 16 juli 2011 17:32

Oj, det var en vecka sedan jag skrev. Det har hänt mycket här hos oss. Moncho har hunnit ligga inlagd på Djursjukhus, vi var lite rädda att det var ett ormbett men det var det nog inte - vi vet inte riktigt vad det var. Men nu är han tillbaka igen. Vi har haft besök från Stockholm och de hade två hundar med sig; Max och Bamse, jag var lite avvaktande men de var rätt så okey, jag tyckte Max var lite stor bara. Nu är vi tillbaka till stugan igen efter några dagar i stan. Skönt tycker jag, för matte och husse spelar mest golf när vi är i stan och i år verkar jag inte alls få följa med på rundorna, kan det bero på att jag älskar att få tag i golfbollar och sen vägrar jag att släppa dem :-). Ha en fortsatt skön sommar - det ska jag ha. /Yrsa


Långt borta i bild är Ullis och Jocke, de for hit och rodde ut med båten när Moncho låg på djursjukhuset.


Det är vackert på vår stuga :-)


Besök från Stockholm, från vänster: Bamse, Max och jag (jag håller lite avstånd).


Somliga hundar fick följa med på golfbanan, hela familjen Lundén-Ellow med  hundar i golfbilen - haha jag tycker det ser roligt ut!


Vi åkte en sväng till stugan så vi hundar fick bada.


Bamse smög ut en liten bit - han var inte så mycket för att bada.


Men Max gillade det desto mer.


Han sprang och hoppade omkring i vattnet.


Jag är rätt så tråkig, jag står mest still och tittar på fiskarna


                

 
 
Petra

Petra

16 juli 2011 17:59

Men hallå!!!!! Kunde inte de där stockholmarna smugglat med mig i bilen?
Hade kanske blivit lite rädd för den där stora Max men han verkar snäll. Har de inte förväxlat namnen på de där hundarna?
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards