Alla inlägg under mars 2009

Av Yrsa - 18 mars 2009 23:15

I natt har jag hittat på saker. Eller rättare sagt när matte klev upp så såg hon att jag nog hade varit nödig i natt. Jag sa inte till heller utan jag tog bara och klev upp och gick in i vardagsrummet. Jag tyckte det kändes bekvämt att slippa gå ut när man är lite trött så jag tog och gjorde om det i eftermiddag också. Matte såg lite irriterad ut men hon sa ingenting. Jag kanske måste sluta med sånt? Nu är det jättefina dagar ute, plusgrader med takdropp och snön tinar så sakteliga. Ikväll har jag och matte varit ensam hemma och vi har mest slöat. Men jag kanske kan få till lite bus innan det är läggdags. Har jag talat om att Ulrica är en duktig fotograf? Jag lägger in en bild som hon tog förra året vid jultid ute vid gläntan som är ett ställe vid havet där man kan bada på sommaren.

Av Yrsa - 17 mars 2009 23:38

Det blev en massa tjafs om att jag inte klarade av att blogga nå´t i helgen. s å nu har husse & jag listat ut hur man gör!! Himla bra eftersom matte alltid ska tala om vad jag ska skriva!! Nu ska jag sova så jag kan väcka husse & matte riktigt tidigt i morgon. Jag hörde nog att dom pratade om att börja tidigt. Gärna för mig. (Konstigt förresten dom brukar ALDRIG vilja börja tidigt.)

Av Yrsa - 17 mars 2009 22:52

Idag har det bara varit en vanlig dag. Matte och jag tog en promenad på morgonen sen drog hon till jobbet och jag sov. Mormor och morfar hämtade mig och sen var jag hos dom för matte jobbade sent. Vi hade lunchfrämmande och det tyckte jag var så sööööt och väluppfostrad och lugn! Härligt! Matte och husse for och tränade ikväll - hmm det räcker väl med att de tränar med mig. Jag skulle kunna gå ut flera flera gånger jag skulle nog till och med kunna springa med dem. Nej nu tycker jag det är sluttränat.

Jag hoppas att vi åker till stugan till helgen - det är så skönt där - med härliga promenader, sprakande brasa (som jag skäller på ibland) och framför allt får jag sova och vara i soffan. Håller tummarna att vi åker.

Av Yrsa - 16 mars 2009 18:35

Så var matte hemma igen. Jag har längtat efter henne men jag tror hon har längtat mer hon har inte kunnat låta bli mig idag. Men det har varit ganska ok med husse, Johan och Björn också. Lite mer lämnad blev jag, det var innebandy och gå ut och äta och sånt. Men jag sov mest då så det var ganska ok. Men inte har vi tagit några kort och inte hjälpte husse mig skriva i bloggen - men jag ska se till att han lär sig till nästa gång vi är ensamma. Jag tror att han klarar det. Matte har varit i Stockholm fast hon sa med glädje när hon kom hem att det är finare här hemma där det är snö och inte bara slask. Nu ska vi på 50-års kalas och jag tror att jag får följa???

Av Yrsa - 11 mars 2009 18:37

Idag har jag lekt mycket i snön. Ni kan ju bara se på bilden hur mycket snö vi har på vår gård. Jag söker ofta "grejor" i snön men det är sällan jag hittar något kul. Men det roliga är att faktiskt låtsas söka och dyka med nosen i snön. Ispromenad har jag hunnit med och en promenad med mormor och morfar. Nu blir det lugnt på bloggarfronten några dagar (tror jag). Matte ska åka till Stockholm imorgon och är inte tillbaka förrän söndag och det är hon som brukar hjälpa mig med datorn och sånt. Men jag kan ju alltid försöka få husse att assistera mig? Annars blir det väl en sammanfattning på måndagen om allt som har hänt. Kanske husse i alla fall kan ta lite kort på vad vi hittar på. Vem vet, tänk om jag får sova i mattes säng?

Av Yrsa - 9 mars 2009 22:57

Så var det dags - mitt första bad. Det blev inte av igår, matte och husse fastnade framför en Beck film och sedan blev det för sent. Jag tyckte inte det var så där jättekul. Det var roligast efteråt att få rulla omkring i handdukar och bita i dem och sånt. Men när det var klart var jag in och tittade i duschen igen och hittade roliga saker att gnaga på. Sedan blev det kamning och allmän uppfräschning av mig. Nu är jag jättefin. Jag blev bara så väldans trött av allt det där så jag tror jag går och lägger mig - jag har faktiskt varit vaken flera timmar längre än jag brukar. Nu hör jag matte säger "va bra, då kanske hon sover längre i morgon bitti". Tro det den som vill! Idag trodde matte att jag skulle kräkas igen i bilen, jag lät som den där gången när vi övningskörde i rondeller med Ulrica. Jag bara låtsaskräktes över baksätet flera gånger. Jag såg ju att matte undrade, hon slog av all värme i bilen och lät det blåsa kall luft för hon trodde jag mådde illa. Men jag var ju bara så kissnödig. Till slut (men det tog lång tid) så fattade hon äntligen och tog ut mig ur bilen och sen slutade jag låtsaskräkas. Bra va?/Yrsa

Av Yrsa - 8 mars 2009 15:49

Vi har nyss kommit hem efter en helg i stugan. Det var massor med snö. Jag vet jag har skrivit det förr men så här mycket minns nästan ingen att vi har haft. På första bilden har jag hoppat ner för en kulle och jag tog mig inte upp. Det syns i ögonen att jag inte tyckte det var kul! Jag sprang i min nya skog och hittade pinnar. Torsten kom på besök. Kul var det! Vi sprang in under stugan och ni ser ju på bilden hur jag såg ut när jag kom fram. Matte och husse säger att jag ska bada idag - hmm det har jag aldrig gjort. Svart blev vi i alla fall men det syntes inget på Torsten för han hade ju på sig en täck-overall eller vad man ska kalla det. Renar såg vi som vanligt i vår skog. Det är nära nuförtiden, sen låg de hela kvällen på vår is och slappade - jag tycker fortfarande dom är fula!!! Ullis, Jocke och Björn kom på middag på kvällen men jag var ganska trött då efter en långpromenad i skogen och Torstens besök så jag orkade inte ens busa med dem. Nu ska jag snart bada - jag väntar med spänning (det gör nog matte också).

Av Yrsa - 6 mars 2009 18:04

Idag har jag fått vara med Ullis hos Jocke och städat lite. Jag hjälpte henne hela tiden att bära tvättkläder, fram och tillbaka. Jag tror hon gillade att jag hjälpte henne. Matte tror att jag är i nån trotsålder? jag hör inte riktigt vad hon säger längre! Nu ska vi åka till stugan och vara där till på söndag - det ska bli roligt. Hoppas Torsten kommer ut någon dag. Ha en skön helg.

Lägger in en bild när jag käkar på en buske. Buskar och pinnar ser jag hur långt bort de än är. Det är jättekul. Men alla buskar på gården syns inte längre, men ibland hittar jag igen en och annan på isen. På stugan kanske det finns fler att demolera?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards